Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου Εισήγηση του καθηγητή Παιδαγωγικής κ. Παναγιώτη Ξωχέλλη Θέμα «Η Εκπαίδευση Παλιννοστούντων και αλλοδαπών»

 





Στα πλαίσια της υλοποίησης του μεγάλου προγράμματος της Ευρωπαϊκής διεύρυνσης «X-LARGE» που πραγματοποιεί το Επιμελητήριο Δράμας διοργανώσε στην πόλη ημερίδα με θέμα την Ευρωπαϊκή Διεύρυνση και το ρόλο της εκπαίδευσης και της παιδείας στη μεγάλη Ευρώπη

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου
Εισήγηση του καθηγητή Παιδαγωγικής κ. Παναγιώτη Ξωχέλλη 
Θέμα «Η Εκπαίδευση Παλιννοστούντων και αλλοδαπών» στην περιοχή της Μακεδονίας- Στόχοι και αποτελέσματα
τονίστηκαν:

· Η ενίσχυση της διδακτικής της ελληνικής γλώσσας

· Η ευαισθητοποίηση των καθηγητών και δασκάλων με σεμινάρια σε θέματα συμβουλευτικής και άλλα και

· Η ψυχοκινητική υποστήριξη των μαθητών.

Παράλληλα τονίστηκε ότι, μετά από συνεργασία με 40 σχολεία, με στατιστικές, αναλύσεις και ερωτηματολόγια και την ανάλογη αξιολόγηση του υλικού διαπιστώθηκε:

· Η έλλειψη ενημέρωσης του διευθυντή και του προσωπικού.

· H έλλειψη κατάλληλου διδακτικού υλικού και υλικοτεχνικών υποδομών

· H έλλειψη δικτύου σχολείων με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών.

· Tη μη σταθερότητα του διδακτικού προσωπικού και

· Tην αναποτελεσματικότητα της όποιας συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και το ΥΠΕΠΘ και τους ανάλογους φορείς.

Σήμερα βέβαια οι 254 εκπαιδευτικοί που ενεπλάκησαν και οι 69 ωρομίσθιοι παραμένουν ακόμη απλήρωτοι και χωρίς καμιά υποστήριξη και σιγουριά για το μέλλον.
Τονίστηκε η ανάγκη για διαφορετικότητα στο σχολείο και η ανάγκη για δημιουργία «παιδαγωγικού σχολείου».

Η κ Σούλα Μυτακίδου επίκουρη καθηγήτρια στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση παρουσίασε την εισήγηση:
«Εκπαίδευση Γλωσσικών Μειονοτήτων» 
Επέμενε ιδιαίτερα στις κακές σχολικές εμπειρίες και τη διακοπή της σχολικής διαδικασίας.
Επέμενε ακόμη στο θέμα της διγλωσσίας για τους νεαρούς μαθητές.

Η μητρική γλώσσα όταν δε δίνει «γόητρο» και δεν διδάσκεται επίσημα, εκτοπίζεται και επιδρά άσχημα ακόμη και στην νοητική ανάπτυξη των παιδιών και ενοχοποιούν τη μητρική γλώσσα, με παράλληλες απώλειες στις τέχνες, εικόνες, ήχους, γεύσεις και παραδόσεις της ανάλογης χώρας. (Το γεγονός παραλληλίστηκε και ως βίωμα των Ελλήνων ομογενών). Στόχος τελικός της εισηγήτριας «Ένα σχολείο δημοκρατικό και ανθρώπινο»

Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η εισήγηση του εκπαιδευτικού του 2ου ΤΕΕ Τηλέμαχου Κυριαζή με θέμα: Αποτελέσματα Προγράμματος Commenius:
Σχολεία που συνεργάστηκαν στο πρόγραμμα ήταν:
Η Ελλάδα, η Ρουμανία, η Ισπανία, η Δανία και τελευταία η Ουκρανία και το θέμα που δούλεψαν ήταν: Η «μη ορθή συμπεριφορά στο σχολείο»

Προβλήματα που καταγράφηκαν στο 2ο ΤΕΕ Δράμας:

· Η αργοπορία των μαθητών κατά την πρώτη ώρα

· Η παραμονή των μαθητών εκτός της τάξης σε ώρα μαθήματος

· Η χρήση των κινητών τηλεφώνων

· Η χρήση των μηχανών από τους μαθητές για τις μετακινήσεις τους στις εκδρομές

· Η αναίδεια των μαθητών προς τους καθηγητές

· Το κάπνισμα των μαθητών

· Η επιθετικότητα των μαθητών.

Μέτρα των καθηγητών για την καταπολέμηση των προβλημάτων προτείνονται: οι ωριαίες αποβολές και οι ημερήσιες από τους καθηγητές και το Σύλλογο, αλλά και το Διευθυντή, με βάση τους κανονισμούς των σχολείων και το σύνταγμα, αλλά και το Νόμο 1566..

· Στα άλλα κράτη υπάρχουν ακόμη θεσμοί ειδικών σχολείων, αλλά και συμβούλων που παρακολουθούν τους μαθητές και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες.

· 

· Ο Διευθυντής του 4ου Δημοτικού Σχολείου Στράτος Κυριαζίδης παρουσίασε με πολύ όμορφο τρόπο την ιστορία της ΕΟΚ αλλά και την διεύρυνση της με κινηματογραφικό τρόπο. ΟΙ μαθητές της ΣΤ΄ τάξης ενθουσιασμένοι προφανώς και με τη ζωντάνια τους έδωσαν την καλύτερη εικόνα του σχολείου και του πνεύματος της διεύρυνσης παλιά και σήμερα.

· 

· Συντονιστής των εισηγήσεων και της συζήτησης ήταν ο εκπαιδευτικός Μιχάλης Μλεκάνης.

· 

· Αξίζει τελικά να τονιστεί η θέση του καθηγητή Ξωχέλλη για το απαισιόδοξο κλίμα απέναντι στο εκπαιδευτικό σύστημα, που τόσα χρόνια αλλάζει μόνο σε θέματα οργανωτικά ή στο εξεταστικό του σύστημα μόνο και όχι σε θέματα δομής της λειτουργίας των σχολείων και η μόνη αισιόδοξη σκέψη του αφορούσε τους έλληνες εκπαιδευτικούς

· Η ευαισθητοποίησή τους και μόνο, η αναγνώριση του έργου τους και της προσφοράς τους θα μπορούσε να αποτελέσει κινητήρια δύναμη της αλλαγής και της δημιουργίας αυτού του «παιδαγωγικού σχολείου» ή του «δημοκρατικού και ανθρώπινου» 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου