Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

22/11/2004 Θέμα : Η πολιτιστική πολιτική και βιώσιμη ανάπτυξη Αλεξ/πολη

 Θέμα : Η πολιτιστική πολιτική και βιώσιμη ανάπτυξη

Οι εισηγητές τόνισαν:

Φορέας υλοποίησης όλων αυτών των προγραμμάτων είναι  το Υπουργείο Πολιτισμού

Για τον πολιτιστικό τουρισμό που ανάγεται στους αρχαίους χρόνους και στον Ηρόδοτο, αλλά και σε αρχαιότερους χρόνους στην Αίγυπτο με τους επαγγελματίες που εισέπρατταν φόρους και μετέφεραν τις περιηγητικές εμπειρίες  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον τουριστικό έχουν οι αμφιοκτιονίες και ο αθλητικός τουρισμός με τους αγώνες στην Ολυμπία και αλλού. Περιηγητές άλλοι ο Παυσανίας που έγραψε και ταξιδιωτικούς οδηγούς.

Μετά τη γέννηση του Χριστού αρχίζουν οι περιοδείες των Αποστόλων που διευκολύνονται από τους ρωμαϊκούς δρόμους. Δρόμοι που έγιναν για την καταπολέμηση των εξεγέρσεων της αχανούς αυτοκρατορίας, αλλά παράλληλα διακινήθηκε και το εμπόριο, αλλά και οι ιδέες..

Οι ιεραπόστολοι ταξίδεψαν στη συνέχεια προς τους αγίους τόπους και οι σταυροφορίες έφεραν τους δυτικούς στα μέρη της Ανατολής.

Κατά την περίοδο της Αναγέννησης ταξιδεύουν εύποροι και διανοούμενοι με διάθεση για γνώση και μόρφωση.

Μετά το 1850 μπαίνουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς τρένα και  η τυπογραφία διευκολύνει την έκδοση βιβλίων και οδηγών.

Από το 1950 μέχρι σήμερα μιλάμε για μαζικό τουρισμό με ωφέλειες για τους λίγους και τους μεγάλους και χωρίς ιδιαίτερη ποιότητα.

Σήμερα ξεκίνησε κάποια αλλαγή με στροφή στον πολιτιστικό τουρισμό με υποψιασμένους επισκέπτες που έρχονται όχι μόνο για τη θάλασσα και τον ήλιο αλλά  στοχεύουν στη βιωματική γνώση του τοπικού πολιτισμού

Και δημιουργούνται παράλληλα οι ανάγκες για ανάδειξη της τοπικής ιστορίας και των αρχαιολογικών μνημείων αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος και των άλλων στοιχείων της οικονομίας και φυσικά η ανάδειξη του σύγχρονου πολιτισμού

Τονίστηκε η αναγκαιότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών για την καλύτερη ως εργαλεία επικοινωνίας με σκοπό  τη συνέχιση της δια βίου εκπαίδευσης,

Την απόκτηση  δεξιοτήτων και την επικαιροποίησή τους αλλά και την περαιτέρω δράση

Προγράμματα που παρουσιάστηκαν και που πρόβαλλαν την πρότυπη εφαρμογή όλων αυτών των στόχων μέσα από τις εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών αλλά και επισκέψεις ηλικιωμένων ήταν:

Ο «Λυχνοστάτης» στην Κρήτη, το «Λαογραφικό Μουσείο Ορεστιάδας» «Πολιτιστικός Τουρισμός στην Έδεσσα και στην ορεινή Πέλλα». και ακόμη τονίστηκαν η ανάγκη ανάδειξης των «Βυζαντινών μνημείων της Μεσσηνίας», αλλά και τη πρόταση του Σχολικού Συμβούλου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δράμας για την Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Νομό Δράμας μέσα από την Ανάδειξη του Πολιτισμού της περιοχής.

Παρουσιάστηκαν ακόμη εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων, αλλά και επιχειρησιακό πρόγραμμα ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ του Υπουργείου Πολιτισμού.

Έγινε αναφορά στον «περιηγητικό τουρισμό» και στις δυνατότητες ψηφιακών εφαρμογών στον πολιτισμό.

Παράλληλα ακούστηκαν οι απόψεις και η εμπειρία  της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και των υπεύθυνων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου καθώς και των αποφοίτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης με την ευθύνη της οποίας πραγματοποιήθηκε το παραπάνω Σεμινάριο. Περιμένουμε στην επόμενη φάση να γίνει κάτι ανάλογο στον τόπο μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου