Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Ψυχικές διαταραχές κατά την εφηβεία 18/3/2005 Αγιασμός 2004

 Ψυχικές διαταραχές κατά την εφηβεία

Η κ. Τελλίδου παρουσίασε τη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες. Χρήσιμες συμβουλές έδωσε σε δασκάλους για τη στήριξη των δυσλεκτικών μαθητών, Χαρακτηριστικά τόνισε ότι δε θα ήταν ωραίο να διορθώνεται το γραπτό με έντονο χρώμα, απογοητεύοντας τελείως τον μαθητή. Να εξετάζεται σε λιγότερη ύλη και

Να γράφει ακόμη ο δάσκαλος με ωραία μεγάλα γράμματα για να αφομοιώνει την ύλη ευκολότερα ο μαθητής.

Του Λειβαδίτη Μίλτου

Οι διαταραχές οφείλονται σε βιολογικό και οικογενειακό υπόβαθρο και προβλήματα υγείας ή στρεσογόνοι παράγοντες επιτείνουν το πρόβλημα των εφήβων. Βέβαια παράλληλα υπάρχουν και παράγοντες προστασίας, όπως κάποια καλή σχέση με δάσκαλο ή ένα καθοδηγητή.

Μεταπολεμικά παρατηρήθηκε ότι έχει αυξηθεί η παραβατικότητα των νέων και εμφανίζονται πολλές διαταραχές.

4 είναι οι ανάλογες διαταραχές. Οι δύο πρώτες εμφανίζονται σε κορίτσια κυρίως και η τρίτη σε αγόρια.

1. ο αγχώδης έφηβος: δέχεται πιέσεις, είναι δυστυχής ελέγχεται από παντού και ζει με αμφιβολίες, ξεσπάσματα και κλάμματα.

2. ο καταθλιπτικός νέος: εμφανίζεται συνήθως  μετά από απώλεια οικείων προσώπων και παρουσιάζει χαμηλή αυτοεκτίμηση. Χρειάζεται ενθάρρυνση για να ξεπεραστεί η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η παραβατική συμπεριφορά.

Σοβαρότερες καταστάσεις είναι:

3. Η μόνιμη διαταραχή αγωγής, εμφανίζεται περισσότερο σε αγόρια με βιαιότητες, καυγάδες, κοπάνες από τα μαθήματα, μικροπαραβάσεις (του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, κλοπές ),ατυχήματα και με χρήση απαγορευμένων ουσιών.

4. ψυχώσεις και σχιζοφρένεια. Σπάνιες καταστάσεις του 1% με συμπτώματα που μπορούν να υπάρχουν και σε άλλες περιπτώσεις:

- πλήρους απομόνωσης

-απότομης πτώσης της επίδοσης, πράγμα που επισημαίνεται και από τους ίδιους τους συμμαθητές, που είναι αυστηροί, σκληροί κριτές, αλλά και δίκαιοι.

Τι χρειάζονται αυτοί οι μαθητές:

-επιβράβευση για ό, τι καλό κάνουν.

- απαραίτητη η παρουσία προτύπου, καθοδηγητή (ο δάσκαλος εδώ πρέπει να εμπνέει με τη σοβαρότητα, τη δικαιοσύνη, την ηρεμία και την προσήνεια του τη συνεργασία με τους γονείς.

Και φυσικά παρ’ όλα αυτά

-Την παρουσία κάποιων ορίων στην παράβαση, με τη χρήση των ποινών.

Κλείνοντας τονίστηκε ότι τίποτα δεν είναι τελεσίδικο στη ζωή κάποιου νέου και σίγουρα γίνονται αλλαγές στις οποίες μπορεί να συμβάλει ένας δάσκαλος, μια επιτυχία με το άλλο φύλο, μια αποκατάσταση επαγγελματική και οι σχέσεις με τους γονείς.



Αγιασμός 2004 Σεπτέμβρης, αρχή της Ινδίκτου , πρώτος μήνας του φθινοπώρου, και μαζί κάθε λογής απαρχή και ξεκίνημα.

Ένα άλλο όμως χαρούμενο ξεκίνημα αρχίζει για τη νιότη και τη γενιά της φαντασίας, που προσδοκά να δρέψει καρπούς και εφόδια για το μέλλον.

…Γυρίζει ο νους σε χρόνια παλιά και ανέμελα στις  γαλάζιες ποδιές με τις κορδέλες και τα άσπρα γιακαδάκια των μαθητριών. Κάποιοι άλλοι  θα θυμούνται και τα πηλήκια των μαθητών του Γυμνασίου.

Σήμερα έχουν αλλάξει όλα. Τέλος στην ομοιομορφία της ποδιάς και του γαλάζιου, στη θέση τους κυριαρχεί το κινητό τηλέφωνο και τα ακουστικά στα αυτιά. Εποχούμενοι οι μαθητές κυκλοφορούν για το σχολείο και το φροντιστήριο, αλλά και για τα καφέ της πόλης. Πιο ξέγνοιαστοι, θα έλεγε κανείς, σήμερα, αλλά μάλλον απλά μια επιτηδευμένη αδιαφορία χαρακτηρίζει τη νέα γενιά.

Εύχεται κανείς, πρόοδο  και δημιουργία καθώς και πραγματικό φωτισμό του αληθινού Πνεύματος για τη νέα  σχολική χρονιά των νέων μας.

Αναπόφευκτα όμως η σκέψη πάει και σε ένα άλλο σχολείο, που θα γιόρταζε την έναρξη της σχολικής χρονιάς και κατέληξε όμως σε φοβερό ολοκαύτωμα.

Ας είναι γαλήνιες οι ψυχές των μικρών μαθητών, των γονιών και των δασκάλων αυτών καθώς και του ομογενούς δασκάλου Κανίδη. Ειλικρινή αισθήματα συμπαράστασης στους γονείς και τους οικείους τους  και έκφραση αποτροπιασμού και καταδίκης για την απεχθέστερη και πιο παράλογη τρομακτική πράξη.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου